Aromatherapy - Rahmat Alam Semula Jadi

Aromatherapy - Rahmat Alam Semula Jadi

Adakah anda fikir anda berada jauh daripadanya? Tanpa perasan anda menggunakannya setiap sekarang dan kemudian. Tidak percaya? Okay! Biar kami terangkan. Adakah anda mempunyai rawatan muka untuk menyuburkan kecantikan anda? Apakah ekstrak yang membuatnya daripada apa? Rose susu? Aloe - Vera gel? Kemudian anda menggunakan aromaterapi !!! Atau jika anda menangkap sejuk, bagaimana anda menanganinya? Aha! Vicks VapoRub? Sekali lagi, anda menggunakan aromaterapi.

Aromaterapi adalah satu bentuk perubatan alternatif yang menggunakan bahan-bahan tumbuhan tidak menentu kerana minyak pati, dan sebatian aromatik yang sama dari tumbuh-tumbuhan untuk tujuan meningkatkan mood, fungsi kognitif seseorang atau kesihatan. Menggunakan mentol dalam ubat kumur juga rawatan aromaterapi.

Aromaterapi digunakan dalam fragrancing alam sekitar. Contohnya, ekstrak gaharu, minyak kayu putih, minyak limau gedang, digunakan untuk membuat suasana yang segar. Ia juga digunakan untuk mengelakkan pembasmian kuman udara. Kel. camphor bergamot, minyak Citronella, serai, adalah penghalau serangga yang sangat baik. Terapi ini adalah terkenal untuk aplikasi topikal yang seperti urut, mandi, dan apa-apa rawatan penjagaan kulit. Untuk meningkatkan mood: minyak melati, ekstrak gaharu, minyak lemon, minyak ylang-ylang dan lain-lain yang digunakan untuk mewujudkan suasana dan faedah.

Sebagai ubat rumah kita menggunakan teh hijau, minyak Yarrow (untuk mengurangkan keradangan sendi), Minyak cengkih (untuk mengelakkan disentry), dan minyak Geranium (digunakan sebagai astringen, antiseptik dan diuretik.) Lada hitam mempunyai aroma yang tajam dan pedas. Kegunaan biasa termasuk merangsang peredaran dan untuk sakit otot dan sakit. Permohonan Kulit adalah berguna untuk lebam, kerana ia merangsang peredaran darah.

Secara umumnya bahagian-bahagian yang digunakan herba tersebut adalah: daun, buah-buahan dan bunga: contohnya
Eucalyptus (daun), hop (buah-buahan), chamomile (bunga), lavender (daun), lemon balsem (daun), salvia (daun), thyme (herba), ganja (bunga).

Teknik untuk memohon:

Pengewapan, penyulingan wap, perahan cecair genting lampau. (contohnya air mawar), biasanya berminyak asas tumbuhan yang mencairkan minyak pati untuk kulit (contohnya minyak badam manis) dan lain-lain prosedur yang digunakan untuk menjadikan ubat itu ke dalam pangkalan berguna.

Pengamal ubat-ubatan doktor, ahli terapi, tukang urut, kecantikan, pakar psikiatri dan lain-lain apabila anda akan pergi untuk mendapatkan rawatan ini dari kecantikan anda. Sila sahkan dari doktor kulit pertama. orang menggunakannya oleh kajian mereka sendiri dan pengalaman juga. Tetapi mengapa mengambil peluang?

Aromaterapi adalah pilihan terutamanya kerana ia mempunyai kesan sampingan yang sangat sedikit. (Dalam keadaan luar biasa seperti alahan, kehamilan dan lain-lain) Terdapat kurang bahaya dalam mengambil ini kerana ini adalah benar-benar herba dan rawatan semulajadi terbaik semasa. Orang berasa ia kurang berkesan kerana ia adalah kes sensitif. Bagi sesetengah orang kuantiti yang lebih banyak diperlukan dan untuk orang lain, kurang berkesan. Jika badan anda terbiasa dengan rawatan yang kerap, ia tidak akan bertindak balas dengan segera dan sebaliknya. Semua yang anda perlukan semasa pergi untuk ini adalah bersabar.

Lagipun, "seorang penyair, kekasih, pemerhati burung dan menyembuhkan pencari mesti bersabar!" Jadi, positif dan menjaga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar