Sendawa - Mengapa Anda Perlu Pertimbangkan Ubat Ini

Sendawa - Mengapa Anda Perlu Pertimbangkan Ubat Ini

Sendawa kecil selepas makan adalah perkara biasa. Tetapi ramai orang mengalami banyak selepas kedua-dua makan dan minum. Ini tidak normal dan menunjukkan bahawa anda mempunyai kelemahan penghadaman.

Walaupun sendawa adalah tidak gejala utama, ia boleh menjadi permulaan kepada perkara yang lebih serius yang akan datang, jadi jika anda boleh gigit ia sejak semula, yang akan memberikan petanda yang baik untuk anda.

Cara terbaik untuk menangani apa-apa penyakit adalah untuk mendapatkan ia dilakukan secara holistik. Ini bermakna punca dibincangkan, bukan sekadar pelekat kesan.

Rawatan yang terbaik holistik yang saya tahu, adalah homeopati. Homeopati berfungsi dengan merangsang sistem imun anda. Tetapi untuk berbuat demikian anda perlu berupaya untuk perlawanan gejala unik anda dengan orang-orang ubat yang paling sesuai. Bendung gejala anda kepada orang-gangguan pencernaan anda, dan bukannya membawa gejala-gejala lain.

Apabila anda boleh berbuat demikian, maka ubat pilihan mungkin akan menyelesaikan masalah tersebut. Carbo vegetabilis, atau Carbo veg, adalah ubat homeopati yang menarik untuk pengeluaran lebih gas penghadaman. Tetapi modaliti utama adalah bahawa anda mendapatkan sedikit kelegaan dengan melepaskan gas.

Anda juga bersandar kepada minum minuman bergas semata-mata untuk mendapatkan bantuan itu. Jika ini bunyi seperti anda, maka Carbo veg mungkin hanya apa yang anda cari.

The keynotes kuat Carbo veg ialah:

kembung perut besar dengan banyak gas yang lega dengan sendawa atau kentut
nafas yg sulit (sukar atau berusaha bernafas) dari makan berlebihan, berlebihan
keinginan yang besar untuk udara segar - yang mengapi-apikan, Penghawa dingin, udara di luar, dan lain-lain
lebih teruk berbaring, mesti duduk
pengsan, keruntuhan
sangat sejuk, tetapi suka kepada yang dilindungi (buruk untuk kehangatan)
kekurangan oksigen, bibir pucat, lemah
Carbo veg mempunyai bidang yang luas tindakan, tetapi salah satu kawasan yang paling penting adalah pengeluaran lebih gas pencernaan yang menyebabkan ketidakselesaan. Ini lega dengan sendawa. Jika ini bunyi biasa, maka ia adalah mungkin untuk menghentikan masalah gas anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar