Herba Untuk Kesihatan yang Lebih Baik Sekarang

Herba Untuk Kesihatan yang Lebih Baik Sekarang

Makanan tambahan herba adalah produk semula jadi yang mempunyai hampir tiada proses pembuatan yang terlibat, kecuali dalam pengeringan, penapisan dan pembungkusan produk tersebut. Jadi mereka tidak mengandungi sebarang bahan kimia atau bahan tambahan bahawa banyak makanan tambahan perubatan moden lakukan. Kebanyakan mereka boleh digunakan dalam bentuk semula jadi mereka dan ada yang mungkin boleh didapati sebagai ekstrak dalam bentuk cecair.

Lidah Buaya
Salah satu yang paling terkenal daripada makanan tambahan herba adalah lidah buaya. Ia adalah ekstrak tumbuhan berair yang berasal dari Afrika Utara. Daun tumbuhan yang dipotong untuk memberikan dua cecair. Sap kuning adalah sebatian susu getah seperti manakala cecair telus daripada daun dalaman adalah produk herba yang sebahagian besarnya digunakan sebagai makanan tambahan herba. Ia kemudian dirawat lagi untuk dijadikan jus atau gel dan losyen kulit. Ia mempunyai harta yang dapat menyembuhkan selaran matahari dan melegakan kulit. Ia juga ditunjukkan dalam kes-kes ekzema, gatal-gatal dan kulit cepat marah.

Flaxseed
Flax adalah tumbuhan ditanam untuk kedua-dua serat dan biji benih. Gentian yang digunakan untuk menukar kepada kain dan kertas. Kerana kandungan serat yang tinggi, flaxseed digunakan sebagai julap semulajadi dan juga mempunyai keupayaan untuk melawan kanser, kencing manis dan penyakit jantung. Ia membantu untuk mengurangkan kolesterol. Ia boleh didapati dalam bentuk minyak atau kapsul dan sentiasa diambil dengan air yang banyak kerana kesan sebaliknya julap boleh menyebabkan dehidrasi yang berbahaya bagi tubuh.

Akar Halia
Halia adalah ubi yang sangat popular sebagai rempah dalam masakan Asia. Ia adalah daripada keluarga yang sama seperti kunyit dan buah pelaga. Cosmo membantu penghadaman dan juga boleh menjadi ubat untuk loya, selesema dan selesema. Selalunya ia ditambah kepada teh untuk kesan yang baik dan juga boleh dikunyah selama bantuan segera. Ia digunakan secara meluas dalam masakan India dan secara umumnya tanah untuk pengenalan ke dalam resipi.

Teh hijau
Teh hijau yang diperbuat daripada daun teh yang belum dikenakan apa-apa pengeringan atau proses lain. Popularitinya telah menyebabkan ianya boleh ditanam di semua negara di dunia, walaupun ia berasal di China. Teh hijau telah mabuk di China selama berabad-abad dan merupakan bahan penting dalam diet di sana. Teh hijau dikatakan mempunyai banyak manfaat kesihatan dan mempunyai banyak antioksidan yang boleh membantu mencegah kanser dan penyakit jantung. Ia juga membantu untuk meningkatkan metabolisme dan ia adalah sebahagian daripada banyak rancangan penurunan berat badan. Ia biasanya digunakan sebagai teh, dengan daun direndam dalam air panas untuk menghasilkan kemasukan yang jelas. Teh hijau mengambil masa lebih lama untuk minuman daripada teh hitam dan sebagai gaya hidup banyak orang lebih suka minum teh hijau dan bukannya air.

Vitamin C
Ini vitamin penting adalah booster imun dan boleh membantu untuk mengurangkan selsema dan memendekkan tempoh sebarang jangkitan. Ia boleh didapati dalam buah-buahan sitrus banyak.

Ginko Biloba
Ini merupakan herba yang ditanam di China yang dikenali untuk membantu kesihatan mental, meningkatkan daya ingatan dan penumpuan. Ia mempunyai banyak antioksidan dan juga membantu untuk memerangi beberapa penyakit lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar