Lapan Great Pemulihan Selesema Asli

Lapan Great Pemulihan Selesema Asli

Apabila menemui ubat selesema semulajadi terbaik anda akan memahami bahawa terdapat dua pendekatan - terdapat kaedah yang melibatkan bagaimana virus itu boleh merebak dan lain-lain yang kebimbangan bagaimana untuk merawat individu yang turun dengan selesema.

Sudah menjadi pengetahuan umum bahawa selesema menjangkiti lebih ramai orang pada bulan-bulan musim sejuk. Faktor-faktor utama di sebalik ini adalah bahawa kita menghabiskan banyak masa lebih bangunan yang berdekatan dengan satu sama lain dan juga bahawa sistem imun badan perlu menumpukan lebih banyak tenaga untuk melawan suhu sejuk. Tidak ada ubat selesema yang sebenar. Apa yang boleh diambil akan menyebabkan masa pemulihan yang lebih pendek dan juga akan belanjakan wang lega.

Berikut lapan ubat dan kaedah harus diletakkan di gunakan untuk cuba untuk kekal sihat melalui winter- yang

1. Blow hidung anda: Pada musim sejuk hidung kita sering penuh dengan cecair dan lendir. Godaan ini adalah untuk terus bernafas semula ini. Apa yang anda perlu lakukan bertiup itu, tetapi tidak terlalu keras kerana anda tidak mahu merosakkan gegendang telinga anda. Sentiasa basuh tangan anda selepas menghembus hidung anda.

2. Rehat: Jika anda menangkap selesema maka anda akan perlu untuk berehat. Anda perlu tinggal di dalam rumah dan tidak pergi ke kerja atau sekolah anda. Badan akan memerlukan semua tenaga untuk melawan virus.

3. Berkumur: Beberapa gejala yang biasa selesema ialah sakit tekak. Ramai orang mendapati bahawa berkumur dengan air garam pada waktu pagi dan pada waktu malam boleh mengurangkan kesakitan. Ia juga boleh membantu untuk mempunyai segelas air suam dicampur dengan satu sudu madu.

4. Pancuran panas: Jika anda pernah mengalami sauna maka anda akan tahu bahawa mempunyai pancuran mandian air panas panjang boleh mempunyai kesan yang sama. Udara yang lembap melegakan kedua-dua otot dan saluran hidung. Jika terdapat tab mandi di rumah anda kemudian mempunyai yang mendalam rendam juga boleh membawa hasil yang positif.

5. Balm: Jika anda mahu membersihkan saluran udara kemudian menggunakan obat penawar atau salap boleh membawa anda kelegaan yang paling cepat. Mereka akan mengandungi kayu putih, kapur barus dan menthol. Sesetengah pelembap dan salves juga boleh membawa kelegaan dalam bentuk kebas kawasan hidung.

6. Tambahan dan Herba: Jika anda kedai-kedai kesihatan yang kerap maka anda boleh mengambil herba tertentu dan makanan tambahan yang dikenali untuk meningkatkan sistem imun. Perak koloid, bawang putih, dan astragalus adalah pilihan yang popular.

7. Vitamin C: Walaupun kebanyakan dari kita tahu bahawa kita perlu mengambil Vitamin C pada musim sejuk untuk membantu mengekalkan kesihatan kita sangat sedikit daripada kita benar-benar melakukan. Ia tidak seharusnya menjadi sukar untuk minum segelas jus oren sehari dan ia benar-benar akan membantu untuk menjaga kesihatan anda.

8. Sokong kepala anda: Apabila tidur cuba untuk tidur dengan kepala anda yang dibangkitkan kerana ini akan membenarkan mana-mana cecair untuk mengalirkan daripada saluran hidung anda lebih mudah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar