Rawatan Alternatif Untuk Bronkitis

Rawatan Alternatif Untuk Bronkitis

Bronkitis ditakrifkan sebagai sejenis keradangan pada tiub bronkial, atau saluran udara bermula dari salur udara ke dalam paru-paru. Punca-punca keradangan yang berkenaan virus, bakteria, merokok atau terhidu bahan pencemar kimia atau debu. Bentuk yang paling biasa bronkitis akut biasanya berpunca daripada jangkitan pernafasan seperti biasa jangkitan sejuk atau sinus. Gejala-gejala lain daripada batuk mungkin termasuk demam dan menggigil, berdehit, sakit otot, hidung tersumbat dan sakit tekak.

Jika batuk berterusan selama beberapa hari dan menghasilkan berlebihan kahak, seseorang itu dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan perubatan kerana ia mungkin mempunyai radang paru-paru.

Walaupun kebanyakan kes bronkitis adalah virus yang berkaitan, dan virus tidak bertindak balas kepada antibiotik, ramai doktor akan menetapkan rawatan ini kerana mereka merasa tertekan untuk melakukan sesuatu dengan pesakit mereka.

Malah, sebagai tindak balas kepada kajian baru-baru mengenai keberkesanan antibiotik secara meluas ditetapkan, azithromycin, Dr. Arthur Evans, kerusi bersekutu perubatan di Cook Hospital Chicago County berkata, "Antibiotik tidak bekerja untuk bronkitis akut. Sekarang kita mempunyai kuat bukti mengatakan bahawa ia tidak boleh digunakan untuk tujuan ini. "

Jadi apakah alternatif yang baik untuk rawatan bronkitis?

Ramai orang telah mengalami keputusan cemerlang dengan menggunakan colloidal silver untuk memperkuatkan sistem imun sebagai satu cara untuk melawan jangkitan bronkitis. Ada juga yang menggunakan nebulizer untuk mentadbir perak koloid dan dilaporkan gejala diselesaikan dalam tempoh satu atau dua hari.

Koloid perak telah terbukti menjadi rawatan yang berkesan untuk beberapa jangkitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar